Minek az esztelen korlátozások?
Ha jól tudom, elektromos biciklik kapcsán az előírás, hogy maximum 250 watt teljesítményű lehet a motor, a motor által hajtott végsebesség nem lehet több 25 km/ó-nál, illetve nem használható semmiféle „gázkar” a jármű hajtása során. Ha a canga 250 wattnál erősebb folyamatos teljesítményű, ha a végsebessége 25 km/ó-nál gyorsabb (pedálhajtás nélküli végsebességről van szó!), illetve, ha működő gázkaros a hajtás (tehát nem kell pedálozni a haladás érdekében), akkor az már nem kerékpár, hanem segédmotoros kerékpár, ezért kötelező a sisak (a motoros sisak, nem a biciklis!) és a kötelező gépjármű-biztosítás mellé a smkp-os jogsi, vagy az attól nagyobb gépjárműre szóló jogosítvány ahhoz, hogy legálisan mehessünk e-bicajunkkal közterületen, közúton (magánterület más ügy).
A 25 km/ó végsebességet még értem, hiszen tényleg legyen már valamiféle vizsgája a sofőrnek, ha már ön- és közveszélyes módban hajthat, de a teljesítmény korlátozását és a gázkar tiltását nem értem. Nem teljesen mindegy, hogy 100 vagy 3000 wattal érjük el a 25 km/ó maximális sebességet? Sík úton a 250 watt elegendő lehet, de hegyvidéken, egy 100+ kilós lovasnak már kevés a 250 watt – esetenként még a 10 km/ó sebességhez is. A gázkar tiltását meg végképp nem értem, hiszen mozgásukban korlátozottak, vagy szívbetegek is használhatnak e-biciklit, és mi van, ha menet közben elfáradnak, vagy rosszul érzik magukat, akkor már nem is haladhatnak pedálozás (erőkifejtés) nélkül? Miért kell esztelen módon lekorlátozni szinte mindent, ami bármiféle örömöt tudna szerezni az átlagembernek? Szóval, kedves törvényhozók, tessék már átgondolni ezt a 250 wattot és a gázkar tiltását! Tudom, EU, meg egyéb hülyeségek, de akkor is!